כעורכי דין גירושין אנו נתקלים, לא אחת, בחששות או פחדים של לקוחותינו הקשורים לגירושין שאין להם אחיזה במציאות, אולם הם עוברים מפה לאוזן, וזה המקום להעמיד דברים על מכונם.

טקס גירושין – בזמן ביצוע הגט הבעל יורק על האישה – לא נכון. אתם מבלבלים עם טקס חליצה (שהוא טקס די נדיר, וגם שם יורקים רק על הרצפה). הגט הינו הליך מכובד (כתיבת הגט ע"י הבעל, מסירתו לאישה, נטילה והליכה עם הגט) אין בזה שום דבר משפיל להיפך, מדובר בהליך רציני ומכובד.

עורך הדין של הצד שכנגד הוא מפלצת – לא נכון. לרוב, הוא בסך הכול בעל מקצוע שעושה את עבודתו ומשתדל לעשותה על הצד הטוב ביותר. ככלל, אין לו שום דבר נגדך וגם אם הוא אומר דברים נגדך זה משום שהוא שמע אותם מהלקוח שלו. אותך הוא לא מכיר. אין שום סיבה לפתח רגשות שליליים כלפיו וזה גם לא יקדם אותך בדבר (ישנם חריגים של עורכי דין המנהלים מלחמה "אישית", עניין הראוי לגינוי נחרץ).

מכירת דירה בגירושין – דירה שנמכרת בהליך של כינוס נכסים נמכרת "בזול"- לאו דווקא. ישנם סוגים רבים של הליכי כינוס נכסים. בדרך כלל בהליך גירושין אין מדובר בהליך של "מימוש מהיר" (שננקט במקרה של מכירה ע"י בנק למשל). עורך דין גירושין מיומן יודע לנהל משא ומתן יעיל עם מציעים, ויגרום לכך שהדירה תימכר במחיר ראוי ואף העולה על שוויה. אנו מצליחים למכור דירות ככונסי נכסים במחיר גבוה יותר מהערכת השמאי.

בית הדין הרבני – תמיד "טוב לגבר" ובית המשפט תמיד "טוב לאישה"- לא נכון. כל מקרה לגופו עפ"י נסיבותיו. באופן עקרוני בית הדין הרבני אינו מעדיף גברים וביהמ"ש אינו מעדיף נשים. ישנם מקרים בהם עדיף לאישה להגיש את תביעתה דווקא בבית הדין הרבני ולא בבית משפט לענייני משפחה , ומקרים בהם עדיף לגבר להגיש תביעה בבית משפט לענייני משפחה ולא בבית הדין הרבני. בכל מקרה יש הכרח להתייעץ עם עורך דין גירושין בטרם הגשת תביעה על מנת לשקול את כלל השיקולים הרלוונטיים לכאן ולכאן.

מזונות – בכל מקרה יכולה אישה לגבות מזונות באמצעות המוסד לביטוח לאומי- לא נכון. האפשרות לגביית מזונות באמצעות המוסד לביטוח לאומי קיימת רק כאשר נפסקו כבר מזונות בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. גם כאשר ישנה החלטה למזונות, הגבייה באמצעות המוסד לביטוח לאומי אפשרית רק במקרה בו האישה עומדת בקריטריונים של המוסד לביטוח לאומי, ובכל מקרה לא ישולם סכום על העולה על סכום התקרה שנקבע על ידם.

עורך דין גירושין – רצוי להתגרש ללא מעורבות של עורכי דין- לא נכון. אמנם אין חובת ייצוג בבית המשפט ובבתי הדין הרבניים, ובעל דין יכול לייצג את עצמו. אלא שבד"כ הדבר אינו מומלץ, במיוחד במקרים בהם הצד שכנגד מיוצג ע"י עו"ד מטעמו.

תמיד עדיף הליך גישור – לא נכון! פעמים רבות הליך גישור רצוי ומניב פירות טובים, אך פעמים שהוא אינו מתאים. הדבר נכון למקרה שצד מסוים הינו "חלש", והוא עלול לעשות ויתורים בלתי נכונים ובלתי מחויבים. בכל מקרה רצוי שבמהלך הגישור תהיה מלווה ע"י עו"ד מטעמך.