תופעת סרבנות הגט של בעל נדונה והוכרעה על ידי בית המשפט למשפחה, באופן שהוכרה כעילת תביעה נזיקית הנופלת בגדרי עוולת הרשלנות ועוולת הפרת חובה חקוקה.

ההכרעה והקביעה האם סרבנות הגט עולה לכדי עוולה נזיקית תיעשה על פי נסיבות כל מקרה ומקרה.

האם גם אישה סרבנית גט תחוייב בפיצוי נזיקי לבעלה?

בפס"ד מיום 21.1.10 תמ"ש (ירושלים) 21162/07 קבע השופט מנחם הכהן כי בהחלט כן. על פי קביעתו: "תופעת סרבנות הגט הינה תופעה מנוולת, כוחנית, הפוגעת אנושות בחירותו, בכבודו ובאוטונומיה של הזולת, ולא משנה אם סרבן הגט הינו הגבר או האשה". באותו מקרה דובר על בני זוג מבוגרים. הבעל בן 83 שנים, והאשה בת 72 שנים. הבעל הגיש תביעת גירושין בבית הדין הרבני, עזב את דירתו ועבר להתגורר עם בנותיו. האשה מסרבת להתגרש ומעוניינת בשלום בית. בית הדין הרבני לא נתן חיוב בגט.

בית המשפט קבע בפסק דינו הנ"ל כי סירוב האשה לקבל גט מבעלה, עולה בגדר סרבנות ברת פיצוי, וזאת החל מתום שנה אחת מיום הגשת תביעת הגירושין, שכן במועד זה היה ברור לאשה שהבעל נחרץ בדעתו להתגרש ממנה ושנגרמים לו כאב וסבל.

בית המשפט קבע כי לא כל הנזקים הנגרמים לאשה מסורבת גט מתקיימים גם בבעל מסורב גט שכן לבעל ישנה אפשרות להיתר נישואין לאשה שניה, אולם היתר נישואין אינו הליך פשוט ואינו שקול לגט.

בסופו של דבר פסק בית המשפט באותו עניין כי האשה תפצה את הבעל בגין הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מסירובה להתגרש החל משנה לאחר הגשת תביעת הגירושין ועד ליום מתן פסק הדין, בסכום של 40,000 ₪ לשנה.