בניגוד לנושאים אחרים, בהם פסק דין שניתן הינו סופי, ולא ניתן "לפתוח מחדש" ענין שכבר ניתן בו פסק דין, הרי שבענייני מזונות פסק הדין הוא לעולם אינו "סופי", באופן זה שניתן לבקש שינויו.
כל זאת מתוך הבנה שפסק דין ל מזונות הינו פסק דין שיכול לחול במשך שנים רבות (עד הגיע הילדים לגיל 18), ובמהלך השנים האלו, הנסיבות יכולות להשתנות באופן מהותי, דבר שיצדיק שינוי גובה המזונות.
כמובן שאין מדובר בשינוי "קל" אלא בשינוי נסיבות מהותי, המצדיק פתיחת הענין מחדש.
שינויים המצדיקים הפחתת מזונות – בעיקר שינויים בהכנסתו של האב. שהרי המזונות נפסקים על סמך הכנסתו של האב, ובאם האב איבד את מקום עבודתו, או נפצע ונפגע באופן שאינו מאפשר לו להמשיך לעבוד ולהשתכר באותה רמת הכנסה שהשתכר קודם, ודאי ששינוי זה יצדיק הגשת תביעה להפחתת מזונות. שינויים נוספים העשויים להביא להפחתת המזונות הינם שינויים בהוצאות הקטינים. כך לדוגמא אם הקטינים התגוררו בדירה שכורה ונפסקו הוצאות מדור עבורם, ומאוחר יותר עברו הקטינים להתגורר בדירה אחרת שלא משלמים בגינה דמי שכירות, ממילא אין יותר הוצאת מדור ויש הצדקה להפחתת המזונות ברכיב הוצאת המדור. כך כמובן גם אם הקטינים עברו להתגורר אצל האב באופן קבוע או חלקי, ודאי שהאב לא יחויב גם לשאת בהוצאותיהם כאשר הם אצלו, וגם לשלם לאמם מזונות. כאשר מדובר בילדים גדולים יותר ואשר חיוב המזונות עבורם הינו מדין צדקה ועל האם להשתתף בהוצאותיהם, אזי שינויים משמעותיים בהכנסתה של האם עשויים גם הם להצדיק הפחתת חיוב מזונות האב.
שינויים המצדיקים הגדלת מזונות – עליה משמעותית בהכנסתו של האב, צרכים מיוחדים של הילדים אשר התגלו לאחר פסיקת המזונות, הפחתה משמעותית בהכנסת האם (בעיקר אם מדובר בילדים מעל גיל 15), הוצאת מדור שלא היתה קיימת בעת פסיקת המזונות (מעבר לדירה שכורה) וכיוצ'.
ושוב נדגיש כי לא כל שינוי יצדיק פתיחת ההליך מחדש, אלא ישנו צורך להראות כי מדובר בשינוי נסיבות מהותי, אשר משנה את התמונה באופן כזה שמצדיק פתיחת ההליך מחדש ופסיקת מזונות חדשים.